OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 9 januari 2011

Miniminiminimini-Hosta!


Några av mina mini-hostas.

Detta är en lite äldre bild och sedan den togs har de flyttats sedan rabatten gjodes om.
De är fortfarande i närheten av slottet som kan ses(lite) i överkant.



Hosta 'Frosted Mouse Ears'


Hosta 'Tattoo'




Hosta '...... kisuji' Kommer inte ihåg riktigt hela namnet och som synes är början på namnet dolt bakom bladet.





Hosta 'Emerald.... någonting....'



Hosta 'Holy Mouse Ears'


Hosta 'Dragontail' Störra blad än så här har de inte!

Hosta 'Cat and Mouse'

Hosta 'Peanut'

10 kommentarer:

  1. Jag älskar hosta..... i rabatterna då förstås.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Men du har ju en riktig samling!!!! Har fallit för lite olika 'musörons'-hostor, men ännu ej kommit så långt som till inköp. Är rädd att de ska rensas bort i min väldigt frodiga, slarviga trädgård. Men urgulliga är de!

    SvaraRadera
  3. Oj oj vilka små raringar!
    Vad heter den i krukan??
    Ser inte vad det står på lappen!
    Skall du beställa några hostor iår??
    I så fall är jag gärna med på ett hörn.

    Hur mår eran nya vovve då?

    Kram MLK:-))

    SvaraRadera
  4. Jag bara älskar hostor. Några minisorter har jag ochså.

    Det är en växt som jag kan ha hur många som helst av och det finns ju så otroligt många sorter.

    Ha det gott

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Så många du har, verkar finnas hur många olika sorter som helst! Jag har bara 3 - 4 olika sorter, mest på grund av utrymmesbrist;-)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Dom små är så mysiga! Vad många sorter du har!!

    SvaraRadera
  7. Jag hade en mini hosta på förra stället.
    Tyvärr glömde jag bort att ta med den när jag flyttade. Tog inte ta med några hostor alls.(Fick ta med vilka växter jag ville).
    Hm. jag måste nog titta efter hostor under året.
    Valde att ta med en daglilja. Fick tre på en bytesträff. Tog "fel" förståss. Fick en tråkig blek en, den som blev kvar var dubbel och märligt mörk. Men då var det för sent.

    SvaraRadera
  8. I have seen hostas only on blogs. But I've never come across the miniature varieties. Cute!!

    SvaraRadera
  9. All sooooo pretty.
    My slugs love them unfortunately.

    SvaraRadera
  10. Gillar verkligen hosta, har samlat på min några stycken och fler skall det bli i år, har några på önskelistan//Britt

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!