OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

torsdag 23 december 2010

GOD JUL till er ALLA !

God Jul önskar jag er alla!

Jag hoppas att ni alla får en fröjdefull och lycklig Jul!

Jag har redan fått min Julklapp!
Något i förtid men .... det gör inget!

Min för tidiga julklapp är denna Julkrubba.
Visst är den fin!

När jag var liten gick jag på kyrkans juniårer ute på Öckerö.
Vår ledare var prästen Gösta Gustafsson, en helt underbar fantastisk människa!
Vi älskade honom!
En gång när vi var hembjudna till hans hem fick jag se en helt underbar Julkrubba !
Den var stor och helt i trä och stod nog uppställd året runt tror jag.
Och det var inte en sådan där vanlig liten med strötak ... utan en mycket speciell ...
Och en sådan tyckte jag mamma kunde köpa!!
För den var ju så fin och det sa jag till honom.
Men.. det visade sig att det var Göstas son som hade tillverkat den åt honom.

Men känslan och drömmen om en Julkrubba som hans har alltid funnits kvar hos mig.
Men jag har aldrig hittat någon som jag tyckt om.... och köpa en 'vanlig' ???
NÄäää nej nej!
Inte efter att ha sett Prästen Göstas som barn.....

Men nu efter nära 25 år.... har drömmen blivit verklighet!
Jag har fått mig en Julkrubba som ger samma känsla i magen som hans....
Och vilken tur då att jag fick den innan Jul.. så vi kan njuta av den hela Julen!







31 kommentarer:

  1. Den var superfin Linda.
    Tänk att vissa drömmar tar sådan tid att förverkliga.
    Ha det gott och stor julekram till dig
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker julkrubba! Det är konstigt att vissa saker "sätter" sig i minnet och att det kan komma att bli en dröm av det. Tur att du nu har fått din dröm uppfylld:) Ha det gott nu och kramar o pussar till hela din familj/Monne

    SvaraRadera
  3. När man sett något som man verkligen har fallit för, då går det inte att ersätta det med något annat. Drömmen och längtan efter det kan också göra att önskan kanske aldrig går att uppfylla. Vi har ju en viss förmåga att förgylla verkligheten med tiden.
    Därför var det väl helt underbart att du fick en så fin och vacker krubba efter hela 25 år.
    GOD JUL
    Susie

    SvaraRadera
  4. Den var verkligen fin!
    Riktigt God Jul på dig!
    Eva

    SvaraRadera
  5. Visst ger julkrubborna en riktig julstämmning .
    Din påminner mig om den som fanns i kyrkan när jag gick i Söndagsskolan, du vet när jag var liten fanns det sådant.:o)

    Du fick ju vänta länge men desto mera får du glädjas åt den.

    Önskar dig och din familje en riktigt fin och glädjefull Jul

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  6. EN RIKTIGT GOD JUL
    önskar
    Ruben

    SvaraRadera
  7. Just denna julkrubba fran Willow Tree har jag tittat pa ett tag. Jag ska onska mig den till nasta jul, den ar verkligen speciell!
    Jag onskar dig och din familj en riktigt God Jul!!!
    Julkram fran
    Christina

    SvaraRadera
  8. God jul till dig och din familj Linda!

    SvaraRadera
  9. Den var verkligen vacker och stämningsfull! Trodde ett tag att du hade gjort den själv.

    Hälsar Jette/Isbjörnen,
    som inte grejar detta med profilerna :-)

    SvaraRadera
  10. ÅH.. en så vacker krubba.. riktigt fin Linda och väl värd att vänta på =).. om än att jag tycker 25 år är väl långt.. *ler*. Önskar dig o de dina en fin och härlig God Jul.. kram/Monica

    SvaraRadera
  11. Det är väl härligt när man får något man längtat och letat efter riktigt länge. Förstår att du är glad åt den. Hoppas ni får en härlig jul / kram gittan

    SvaraRadera
  12. Hoppas julen blir lika fin som din krubba <);-)
    Nina

    SvaraRadera
  13. Enkel och väldigt fint julkrubba :) Förstår att den var värd att vänta på.
    Önskar dig en riktigt God Jul kram ♥

    SvaraRadera
  14. Åh, den var verkligen vacker, Linda.
    En sån skulle jag oxå kunna tänka mig.
    Ville knappt sätta upp den vanliga, tråkiga i år.
    Men den här......

    Massor med julkramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  15. Vilken fin julkrubba. Förstår att du har längtat och väntat efter den.
    Jag vill önska dig också en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  16. Den är verkligen fin din krubba!
    Hoppas du får en riktigt skön julhelg!
    God Jul!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  17. Det var en fin krubba passar också på att önska dig en riktigt god jul Linda //Britt

    SvaraRadera
  18. Jättevacker! Lite mer modern version än den traditionella, trots att du väntat länge.
    God jul till er alla från oss!!

    SvaraRadera
  19. Förstår att du föll för den.
    'PÖSS' på dig också.
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Linda! Jag bodde på Hönö om somrarna förr. Gösta Gistafsson var känd och omtyckt (älskad, vördad) i hela norra skärgården. Ha en bra jul! Din julkrubba är superfin.

    SvaraRadera
  21. Vilken underbart fin julkrubba, förstår att du gillar den!! Önskar dig en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  22. Krubban är jättefin och verkligen speciell.
    Önskar dig en härlig julhelg!
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  23. Vad roligt att du har fått din julkrubba. Den var vacker och som du säger lite annorlunda.
    God Jul! kram Anette

    SvaraRadera
  24. Ha en riktigt skön och härlig jul.....

    SvaraRadera
  25. Härlig julkrubba, jättefin!
    En riktigt god jul
    Ö Lotta

    SvaraRadera
  26. God jul, Linda! Och ja..jättefin julkrubba, tycker t.o.m. jag som inte är så förtjust i julsaker.. :)
    Ha det gott!!
    /Kirsti

    SvaraRadera
  27. Ha en riktigt God Jul du med!

    SvaraRadera
  28. GOD JUL till dig och de dina!

    SvaraRadera
  29. Ja det var verkligen en fin julkrubba, måste jag hålla med om.

    Hoppas julafton varit riktigt mysig, låt helgen fortsätta så. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  30. Underbart vacker julkrubba! Så fina färger...

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!