OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 31 juli 2010

Bak i hörnet... bakom huset med hål i....

Ja.. bak i hörnet av vår trädgård... om man följer kullerstensstigen...
Ja där, där ser det ut så här från ena hållet.
Jag gillar när det krockar. Alltså jag gillar färg och form i kontrast med varandra.
Främst och viktigast är att bladfärger krockar. Efter det att formerna krockar och det är närapå lika viktigt om inte viktigare. Jag har lite svårt att bestämma mig i den frågan.
Kanske är det lika viktigt?
Efter det kommer blommornas färg... det är mindre viktigt då de sällan blommar samtidigt med varandra och på det sättet gör att en del i trädgården kan gå i rött en vecka och i tex. blått nästa.
Och har man en relativt liten trädgård som jag har så blir det bara perfekt att ha det så.
Nytt utseende och ny trädgård varje vecka!
Då tröttnar man ju aldrig!
Att ha olika färger på bladen gör ju också att växten är intressant jämt under sommaren! Inte bara den veckan(veckorna) som den blommar.



En annan dag visar jag kanske hur det ser ut från andra hållet... eller så får ni komma hit och kika själva.






4 kommentarer:

  1. Härliga bilder Linda! Så frodigt och läckert det ser ut. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Sitter här och drägglar... det är precis det jag gillar mest, krockar /kontraster! Men jag tror att en kombination av bladfärger och former är det som blir bäst ( i min smak iaf) Har i år upptäckt att jag fått "sillsallad" i min ena plantering pga av att det blivit för mycket av den ena sorten - bäst att åtgärda genast =) HAde mer än gärna kommit och tittat hos dig med egna ögon / kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, bladens färg och form är betydligt viktigare än blommorna. Sån tur att det finns hosta och brunnera som har så läckra blad, och kan "fixa till" en annars kanske tråkig eller rörig plantering. Fast dina planteringar är egentligen varken det ena eller det andra... =)
    Ha en fortsatt bra helg.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Forglemmeieisøster, Hosta og de andre bladplantene er helt uunnværlig i hagen. Dine bed er veldig fine,vakre bladsrukturer og farger satt sammen til en flott helhet. takk for titten.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!